Мультфільми під час карантину
Дитячий сайт "Левко" - http://levko.info/
"Весела абетка" - http://abetka.ukrlife.org/
"Мама-тато" - https://mama-tato.com.ua/
"Малеча" - ttps://www.malecha.org.ua/
"З любов'ю до дітей" - https://www.youtube.com/user/SonechkoProject
"Словограй"- http://slovogray.narod.ru/
«Сонечко» - http://www.solnet.ee/
Логопедичний сайт для батьків - http://www.logopedia.com.ua/
"Чомусики" - http://pochemu4ka.ru/
Сім'я - це те первинне середовище,
де дитина повинна вчитися творити добро.
Василь Олександрович Сухомлинський
Важливим моментом у налагодженні сімейних стосунків є розуміння дорослими того, що права та обов’язки дітей та батьків у сім’ї взаємно
доповнюють одне одного. Ось чому мама та батько мають обережно і тактовно користуватися своїм авторитетом.
В.О.Сухомлинський виділив вісім видів авторитету.
Авторитет сили – породжує дитячий страх і обман, в той же час виховує у дитини жорстокість.
Авторитет відстані – щоб діти були слухняними, треба подалі від них триматись, виступати у вигляді керівника і підлеглого.
Авторитет педантизму – слово батьків – святиня, стає законом. Якщо тато сказав, що завтра буде дощ, а дощу нема – завтра не можна гуляти.
Авторитет резонерства – садять дитину напроти себе і починають повчати довго і нудно.
Авторитет любові – якщо дитина не слухається, у неї запитують: «Значить тата не любиш?» Вдивляються в дитячі очі, шукають там любові і
ніжності. Діти дуже швидко помічають, що тата і маму можна обманути, тільки робити це потрібно з ніжним виразом на обличчі. Егоїзм і егоїстзабезпечені. Причому такі діти нещирі і брехливі.
Авторитет доброти – дитяча слухняність досягається через дитячу любов, але вона викликається поступливістю і добротою батьків. Тато і мати
все дозволяють заради того, щоб не було конфліктів, щоб був мир. Дуже швидко діти просто керують батьками.
Авторитет підкупу – коли слухняність купляється подарунками і обіцянками.
Правила для батьків ДНЗ "ЖУРАВЛИК"
Відвідування дитиною дошкільного закладу не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати і розвивати ії в родинному колі. (Ст. 7 п. 3 Закону про дошкільну освіту та виховання)
1. Загальні положення.
1.1. - Батьки або особи, які їх замінюють (далі - батьки), є учасниками освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі (далі - дошкільний заклад) . Батьки несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, за збереження їх життя, здоров’я, людської гідності.
2. Права батьків.
2.1 Батьки мають право:
- - вибирати дошкільні заклади та форми отримання дошкільної освіти та виховання для дітей дошкільного віку, що не заперечує чинному законодавству;
- - обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування дошкільного закладу;
- - звертатись до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
- - на пільги на харчування;
- - вносити пропозиції щодо покращення роботи дошкільного закладу;
- - на додаткові освітні платні послуги та відмовлятись від запропонованих послуг;
- - приймати участь у заходах дошкільного закладу;
- - брати участь у поліпшенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази дошкільного закладу;
3.Обов’зки батьків.
3.1.Батьки зобов’язані:
- - виховувати у дитини любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;
- - постійно дбати про фізичние здоров’я дитини, її психічний стан, створювати належні умови для розвитку її природних задатків, нахилів та здібностей;
- - поважати гідність дитини; виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком;
- - виконувати режим дня дошкільного закладу;
- - приводити дитину добре вимитою, одягненим в чистий одяг (одяг повинен бути зручним, відповідати погодним та сезонним вимогам), підстриженими, з обрізаними нігтями;
- - батьки не повинні входити до групових кімнат без потреби;
- - стежити за реальним станом здоров’я дитини;
- - не давати, не одягати дитині зайві предмети, які можуть зашкодити життю та здоров'ю дитини;
- - не приносити продукти харчування, з метою попередження харчових отруєнь, алергічних реакцій у дітей;
- - забезпечувати систематичне відвідування дитиною дошкільного закладу; своєчасно повідомляти дошкільний заклад про можливість відсутності або хвороби дитини;
- - приводити дитину при наявності довідки від дільничого лікаря або стаціонара з зазначеням діагноза хвороби або причини відсутності. Якщо дитина відсутня три дні і більше - приймається при наявності довідки від лікаря про стан здоров'я;
- - діти, які відсутні 1 місяць з поважних причин (відпустка батьків, лікувально-оздоровча путівка) приймаються з довідкою від лікаря після огляду старшої медичної сестри дошкільного закладу;
- - приводячи дітей до дошкільного закладу, батьки зобов’язані передавати дитину вихователеві. Ввечері вихователі зобов’язані передати дитину батькам;
- - не забирати дітей в нетверезому стані;
- - дотримуватись правил дорожнього руху; бути прикладом для своїх дітей;
- - своєчасно в установленому порядку вносити плату за харчування дитини в дошкільному заклад;
- - відвідувати батьківські збори;
- - виконувати поради-рекомендації працівників закладу щодо виховання та навчання дітей;
- - бути взаємоввічливими, дотримуватись морально-етичних норм у спілкуванні.
Підготуйте дитину до дитячого садка
Ви вирішили віддати свою дитину до дошкільного закладу . Утім, постає запитання: як сприйме дитина те, що мама, яка була завжди поруч, тепер з'являтиметься лише ввечері, а замість неї потрібно бути з вихователем та ще з десятком інших хлопчиків та дівчаток, кожен з яких також вимагає уваги.
І тому кожна дитина звикає до дошкільного закладу по-своєму.
Діти 2—3-х років відчувають страх перед незнайомими людьми і новими ситуаціями спілкування. Саме ці страхи і є однією з причин важкої адаптації дитини в групі. Відповідно дитина отримує стрес, і це призводить до того, що вона стає збудливою, плаксивою, частіше хворіє, позаяк це негативно впливає на захисні сили дитячого організму.
Якщо протягом року дитина не адаптувалася до дошкільного закладу, то це є сигналом для батьків. Отже, потрібно звернутися до фахівців.
Якщо у дитини нервове захворювання, то віддавати її до дошкільного закладу потрібно не раніше від 3 років — дівчинку і 3,5 року — хлопчика.
Умови успішної адаптації дитини
- - Завчасно ознайомте дитину з груповою кімнатою, вихователем, дітьми;
- - Пізніше малюка варто лишити у групі на невеликий проміжок часу ( година або трохи більше). Залежно від поведінки дитини час перебування можна збільшувати.
- - Удома потрібно більше гратися з дитиною в рухливі, емоційні ігри, щоб дитина в закладі не почувала себе скутою, напружено, і якщо не розрядити цю напругу, вона може стати причиною розвитку неврозу.
- - Дитина повинна мати навички самообслуговування : самостійно їсти, мити руки, проситися на горщик.
Отже, лише у співпраці батьків і педагогів закладу можна полегшити період адаптації для дитини.
Батьківський лекторій
Заповіді для мами й тата
· Ставтеся до дитини як до дорослого, рівноправного члена сім’ї зі своїми правами і обов'язками. Доручайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Робіть це лагідно з довірою: «Який ти в нас уже дорослий, ти чудово справляєшся з миттям посуду».
· Визначайте загальні інтереси дитини — як пізнавальні (перегляд улюблених мультфільмів, казок, ігри), так і життєві (участь в обговоренні сімейних проблем).
· Давайте змогу дитині займатися творчою діяльністю — малювати, розфарбовувати, вирізати, робити аплікації, ліпити, конструювати, аби підготувати її руку до письма, розвивати творчі здібності.
· Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово навчайте її орієнтуватися в цінах, сімейному бюджеті. Наприклад, дайте гроші на хліб і морозиво, коментуючи суму на той чи той продукт. Привчайте до самообслуговування, формуйте трудові навички й виховуйте ціннісне ставлення до праці.
· Не лайте, а тим паче, не ображайте дитину в присутності сторонніх. Поважайте її думку та почуття. На скарги людей з оточення, зокрема вихователя, відповідайте: «Спасибі, ми обов’язково поговоримо на цю тему».
· Навчайте дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникають у спілкуванні з однолітками і дорослими, допомагайте знайти шляхи їх розв'язання. Щиро цікавтеся думкою дитини. Лише так вам вдасться сформувати в неї правильну життєву позицію.
· Постійно розмовляйте з дитиною. Запитуйте про події, які відбулися з нею протягом дня, — що було цікавого, що їй найбільше сподобалося. При цьому уважно слухайте відповіді, уточнюйте, ставте запитання, щоб дитина відчувала, що вас це цікавить. Якомога більше читайте дитині і спонукайте переказувати прочитане. Розвиток мовлення — запорука успішного навчання.
· Не залишайте без відповіді жодне запитання дитини і її пізнавальний інтерес ніколи не згасне.
· Дивіться на світ очима вашої дитини. Адже вміння бачити світ очима іншого — основа для взаєморозуміння.
· Не скупіться на похвалу дитині, навіть авансом. Хваліть словом, усмішкою, ласкою і ніжністю. На скарги дитини про те, що в неї щось не виходить, запевняйте: «У тебе обов’язково все вийде», «Спробуймо разом» або «Спробуй ще раз».
· Формуйте високий рівень домагань і віру в те, що дитина може все. Вірте у свою дитину, допомагайте їй за потреби.
· Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, вони часом не виважені. Завжди обґрунтовуйте дитині свої вимоги.
Похід у перший клас – одна із найголовніших подій у житті малюка.
Як правило, до цього важливого дня всі батьки ретельно готуються.
І готують свою дитину.
Учать її писати, читати й рахувати.
Купують портфель і шкільні приладдя.
Школа – це не тільки читання, писання або рахунок. Це цілий новий світ, до якого дитина теж повинна бути готова.
Серед батьків сьогодні існує думка, що краще віддати дитину до школи раніше. Тоді вона і закінчить її раніше. А навіщо? Куди поспішати дитині? Адже вона повинна навчитися ще й налагоджувати стосунки з людьми, відстоювати свою точку зору, бути самостійною.
Для початку визначтеся, чого Ви хочете. Просто, щоб дитина закінчила школу раніше і вступила до вищого навчального закладу? Але й там їй навчатися буде нелегко, бо вона ще не подорослішала. Або Ви хочете, щоб дитина була успішною, навчалася із задоволенням і отримувала максимум знань, причому таких, які вона змогла б застосувати в житті? Я